04-01 - Reisverslag uit Brasilito, Costa Rica van Heleen Groep - WaarBenJij.nu 04-01 - Reisverslag uit Brasilito, Costa Rica van Heleen Groep - WaarBenJij.nu

04-01

Door: Heleen

Blijf op de hoogte en volg Heleen

09 Januari 2015 | Costa Rica, Brasilito

Vandaag geen reisschema's, gewoon heerlijk genieten van een dagje strand. Het dorpje verkennen en ja hoor, thank god! Een WiFi spot gevonden een dollar per uur, alleen zijn ze vergeten dat mijn telefoon het wachtwoord onthoudt zelfs al willen ze het wachtwoord niet direct geven maar toetsen ze hem voor mij in op mijn telefoon
Het strand was top en bijzonder rustig voor een zonnige vrije zondag. Na hiervan genoten te hebben "thuis" even wat te drinken halen was het idee. Ik loop de straat in waarvan ik dacht dat ik er woonde. Maar begrijp me goed, hier is het een en al bomen en planten. Na 5 keer op en neer gelopen te hebben in de straat waar ik woon biedt een tico (local) mij aan of hij kan helpen. Ik leg hem uit dat ik mijn huis niet kan vinden. Hij weet de weg en fietst met mij mee. Bijkt dat ik 5 keer langs mijn huis gelopen ben en weer terug ben gegaan omdat ik dacht dat jk het niet kon vinden. Wat zullen de buren om mij hebben gelachen.
Eenmaal thuis, drinken gepakt en mijn tas op tafel gelegd. Heerlijk relaxt zit ik buiten luisterend naar de vele vogels hier. 3 minuten buiten bedenk ik me dat mijn sleutels nog in mijn tas zitten en de deur achter mij is gesloten. Dus wat doet Heleen? Ze breekt in bij haar net nieuwe gastgezin Ja jongens, je kan Heleen uit de Nederlandse actie halen maar haalt de acties niet uit Heleen.
Gelukkig slaagde ik erin in te breken. Inmiddels was het 17 uur en daarmee tijd voor Playa Conchad. Het was magnifiek om de apen in de bomen te zien slingeren! 1 was zo dichtbij dat ik hem aan had kunnen raken als ik het lef had gehad. Natuurlijk mijn telefoon vergeten dus foto's volgen nog.
Savonds de hele buurt drop gegeven, alleen al omdat het te grappig is al die koppies te zien. De meeste vonden het dus niet lekker, al spreken ze dat niet uit, alleen Rosa (vriendin van de Familie) is er gek op! "Mucho rico, me gusta, quiero mas" was haar reactie.
Morgen vroeg dag dus ik kruip in mijn net te kleine tweety bed. Lig met mijn hoofd en benen tussen de muren in en buiten lijkt het wel de jungle. Hanen, apen, vogels en don't know wat ik allemaal nog meer hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Heleen

Actief sinds 31 Okt. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 2637

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Dreams come true

Landen bezocht: